Tuesday 24 October 2017

Layang Warkah Minta Pertolongan Daripada Suami


Saya tertarik dengan teknik belajar bersama anak.  Memang betul belajar bersama anak akan dapat membuatkan anak lebih bersemangat untuk belajar. Berada di sebelah pun sudah mencukupi.  Ini pengalaman real yang pernah saya dapat.  Saya juga pernah tested anak-anak saya.  Apabila saya tinggalkan mereka dengan menyiapkan kerja rumah sendiri, mereka seolah–olah sudah tiada semangat.  Sangat penting pemantauan berkala bersama ibu dan anak.  Saya sangat mengesyorkan anda di luar sana mencuba panduan penulis ini, Puan Mazlina.  Sangat berkesan!

Saya juga amat tertarik dengan warkah cinta buat suami dalam tajuk kerjasama  mendidik anak. InsyaAllah saya turut akan mencubanya.  Hehe..sangat mendalam isi surat mohon pertolongan tu. Sebab saya ini seorang yang tidak pandai untuk meminta  tolong. Tetapi melihat cara kiasan Puan Mazlina, InsyaAllah saya pasti cuba! Satu idea yang bagus tu.

Banyak perkara yang para ibu lalui semasa mengandung. Ia banyak memberi kesan kepada bayi sejak dari kandungan.  Jaga tingkah laku, percakapan dan pemakanan. InsyaAllah yang lahir adalah insan yang terpilih lagi cemerlang. Amalkan pembacaan Al-Quran merupakan kesimpulan muhasabah yang Puan Mazlina anjurkan..

Cara mengurus masa senggang pun saya suka.  Sebenarnya banyak perkara yang boleh kita gunakan untuk add on pelajaran anak-anak kita dalam waktu begini.  Urus masa senggang memang amat penting. Saya amat bersetuju dengan penulis e book ini! 

Tahniah!
Puan Mazlina Omar.
Daripada, 
Puan Hasnida Hamid
Usahawan Ilearn Ace Sasbadi

No comments:

Post a Comment