Tuesday 24 October 2017

Kenali Penulis

Penulis dilahirkan pada 14 Oktober 1982, merupakan seorang ibu beranak tiga. Seorang yang gemar menulis tentang pengalaman dalam pendidikan awal kanak-kanak, sekolah rendah dan menengah kerana pembabitan beliau sebagai usahawan pendidikan sejak tahun 2004.

Beliau pernah menjalankan perniagaan makanan namun lebih mencintai bidang pendidikan. Beliau kini terkenal di merata negeri kerana mengetuai dan menjadi pembimbing bagi beberapa kumpulan sokongan seperti Program Sokongan Intan Payung di media sosial seperti Facebook dan Whatsapp.

Beliau kini mengembangkan pengalaman dengan menghasilkan beberapa modul, kertas soalan, panduan menjawab dan pemarkahan dalam peperiksaan. Ia bertujuan supaya memudahkan ibu bapa cakna tentang format baharu dan sukatan pelajaran terkini. Beliau berusaha agar setiap perkongsiannya dapat membantu ibu bapa  memantau dan mengulang kaji bagi menghadapi peperiksaan dan sekali gus meraih keputusan yang baik. Beliau turut diundang mengendalikan bengkel dan seminar kepada ibu bapa dan murid. 

Melalui Panduan Cemerlang UPSR, penulis berkongsi sebuah kisah benar seorang ibu yang sibuk bekerja, membantu anaknya, seorang disleksia berjaya meningkatkan diri dalam akademik.


No comments:

Post a Comment